menmflorida.reismee.nl

Van Clearwater naar Naples

Hehe

Vandaag lange trip achter de rug maar wel met leuk resultaat. We zijn eindelijk bij the Everglades. Omdat we vandaag zover hebben moeten rijden hebben we niet echt veel gedaan.

Vanmorgen lekker ontbeten en onze koffers gepakt. Ik denk dat ze aan de receptie wel dikwijls lachen als we daar aankomen met onze trolley bomvol koffers en koelbox en dan moeten we zeggen. Tje we komen voor 1 nacht. Gelukkig zijn het er nu twee.

Vandaag zij. We een stukje opgereden om da sunshine skywalk bridge te zien. Echt een pareltje dat we natuurlijk direct op foto hebben vastgelegd. The kort nabijgelegen fishing pier was leuk om gezien te hebben maar daar is het dan ook mee gezegd. Voor vissers wel een paradijs denk.

Voor morgen hebben we toch wel wat leuke dingetjes op de planning staan. Wat? Gewoon de blog blijven volgen e.

Om jullie een beetje jaloers te maken. We hadden vandaag een gemiddelde van 35 graden en voor diegene die te jaloers worden. Het is echt wel heet soms. Zo heet dat de Amerikanen overal de airco op maximum hebben staan. Gevolg. Bikiniweer buiten en trui weer binnen. Al goed dat ik nog truitje heb bijgekocht. Dus als je me op een foto spot met een trui. Da's door de airco.

Monique vandaag weer leuk dingetje gespot. Je gedetineerde met ben enkelband. Echt ik dacht dak moest terug draaien zo fascinerend vond ze het. Eigenlijk hebben wij wel iets met wapens politie geweren gevangenissen. ?

We zijn in ieder geval beland in een mooi Hilton hotel met een kamer met veel ruimte en proper. Monique is het zwembad al gaan zoeken en het zou de moeite zijn.

Nu gaan we ons nog wassen en klaarmaken en richting Mercato. The place waar je moet zijn s avonds. Morgen blijven we nog ganse dag in Napels dus vervolg van de blog komt op deze pagina. Ik verduidelijk dit even voor mensen die dat blijkbaar nog niet doorhebben ???

Wat een dag, wat een dag: verstomming, paniek, vreugde, angst, WoW. Het was er allemaal. Vanmorgen vertrokken om 8u30 met maar één doel, we moesten en zouden alligators zien. Eerste stop om maagje te vullen: donking dougnut. Lekker broodje veroberd en koffieke voor onderweg meegenomen. Onze eerste stop voor vandaag. Crocks' sanctuary waar ons een wandeltocht van 4 km stond te wachten. Na 25 Miles waren we er: met een vol maagje, voldoende frisdrank, mijn wandelstok maar oeps zonder geld, rijbewijs en paspoorten. Die hadden we zo eventjes vergeten bij onze ontbijtstop donking dougnuts. Daar stonden we dan als zwervers, geen rijbewijs, geen geld, geen paspoort, maar wel alligators. Ik denk dat we gevloekt hebben voor een gans jaar en zijn terug richting donking dougnuts gereden. Onderweg hebben we van pure paniek dan zelf maar de politie aan de kant gezet om hulp te vragen. Deze vriendelijke mannen stelden ons gerust. Ze zeiden ons gewoon terug te rijden en het zou er nog wel staan.

En anders; tja op zoek naar een Belgische ambassade e, daar ging onze reis. Na uurtje donking dougnut gevonden en ja hoor daar stond onze tas met alles erin te wachten op ons. We waren zo gelukkig dat we diegene die er een vindersloon had uitgenomen het maar vergaven. We hadden immers alle documenten, fototoestel en meeste van ons geld terug.

Na dit incident hebben we koers gezet richting everglades om te gaan airboaten. Dit was gewoon de max. Alligators, Racoons, dolfijnen, ze kwamen ons allemaal dada zeggen. Van één alligator kregen we zelfs een kusje. Geweldige trip. Zouden het zo weer doen. Nu in hotel ons opfrissen en naar het centrum. Morgen doorheen de everglades. Op de planning staat een fietstocht op een andere manier bekeken.

Grts

Romie

Dat zal wel een spannend uurtje geweest zijn, zo als een stel zwervers op weg naar uw papieren. Gelukkig was er alles nog.