menmflorida.reismee.nl

Van Miami Beach naar Cocoa Beach

Uitgeput na onze lange vliegreis hebben we genoten van een goede nachtrust waarbij zelfs de vertrekkende vliegtuigen boven ons ons niet wakker kregen. Het ontbijt viel serieus tegen en we hebben dan ook snel onze bagage gepakt om te beginnen aan onze rondreis die vandaag zou leiden naar Cocoa Beach.

Gelukkig ging het gebruik van de gps en het verkeer alweer als vanouds veel vlotter. Op een uurtje rijden van Miami kwamen we op onze eerste uitstap van de dag. Een rondvaart door de sjeike eilandjes van Fort Lauderdale. We kwamen netjes op tijd aan aan onze boot die ze mijns inzien beter de Las Vegas Queen dan de Jungle Queen hadden gedoopt. Kijk maar naar de bootfoto's en je begrijpt het wel. De rondvaart maakte indruk. Hoe groot kan het verschil zijn. Op weg naar onze uitstap bedelaars langs de straten en dan terecht komen in een wereld van overdreven decadente luxe. Koppels die mansions (zie foto's) kopen en laten neerzetten om er één maand per jaar te verblijven. Jachten groter dan huizen. We hadden ogen tekort. Wel de moeite waard om eens gezien te hebben en weer te beseffe waarom we toch best eens gaan deelnemen aan euromillions.

Na onze boottocht zetten we richting Jupiter om daar vanuit een oude vuurtoren te kunnen genieten van een prachtig zicht over de baai maar dan was buiten Wal-Mart gerekend. Dringend nood aan fris drinken en koelbox besloten we eerst onze voorraad in te slagen. Geen goed idee. Tijd uit oog verloren en kwartier te laat om de toren nog op te mogen. Jammer.

Dan richting hotel gereden om nog te genieten van een frisse duik. Waar het hotel vanmorgen nog tegenviel was het nu het tegenovergestelde. Gelijkvloers, auto voor de deur, propere kamer, twee zwembaden, ...

nu rusten en morgen naar het Kennedy Space center.

Grts