menmflorida.reismee.nl

Van Cocoa Beach naar Orlando

Wie ochtendstond heeft goud in de mond. Jaja om zes uur waren we al klaar om ons nieuwe dagje te beginnen na een zalige nachtrust en een uitgebreid ontbijt.

Na het inpakken en inladen trokken we richting Kennedy Space center. Door onze vroege aankomst verliep alles vlot en konden we de dagelijkse traditie hier volgen. Iedereen omdraaien naar de Amerikaanse vlag en mee in stilte luisteren naar het volkslied. Was toch speciaal.

Nu in het space center een perfecte internet verbinding is en we op de bus aan het wachten zijn voor een toer typ ik al even een blog voor vandaag.

Na het eerste deel het vervolg. In het NSV hebben we een speciale tour gedaan van drie uur die heel interessant was met super veel informatie. Spijtig genoeg teveel om allemaal te onthouden. Na deze toer hadden we genoeg van de NASA verhalen en besloten we verder te trekken. En hoe. Kei gezellig vervolg van de dag en zowaar een ding van de bucket list van Tineke gedaan. ?

Na het KSC zijn we na een gezellige picknick een bezoek gaan brengen aan het politie museum. Dit vonden we alletwee super maar dan ja ja dan heeft ons Tineke haar stoute schoenen aangedaan en is een deur verder naar de shooting range gegaan en met twee echte guns erop los gaan knallen. Anders gezegd. Onder professionele begeleiding heb ik eindelijk voor het eerst in mijn leven met een babygun en daarna met een 9mm gun gaan schieten. Zaaaaallllliiiiigggg leuk en speciale ervaring.

Na al deze activiteiten zijn we verder richting orlando gesnord waar we nu drie dagen verblijven in een toch wel mooie en grote resort. Na een fijne avondwandeling en een frisse verkoelende douche is nu het kaarsje uit en sluiten we onze blog af en gaan we slapen.

Ter info. Vandaag zonnige dag met temperatuur van 36 graden.

Van Miami Beach naar Cocoa Beach

Uitgeput na onze lange vliegreis hebben we genoten van een goede nachtrust waarbij zelfs de vertrekkende vliegtuigen boven ons ons niet wakker kregen. Het ontbijt viel serieus tegen en we hebben dan ook snel onze bagage gepakt om te beginnen aan onze rondreis die vandaag zou leiden naar Cocoa Beach.

Gelukkig ging het gebruik van de gps en het verkeer alweer als vanouds veel vlotter. Op een uurtje rijden van Miami kwamen we op onze eerste uitstap van de dag. Een rondvaart door de sjeike eilandjes van Fort Lauderdale. We kwamen netjes op tijd aan aan onze boot die ze mijns inzien beter de Las Vegas Queen dan de Jungle Queen hadden gedoopt. Kijk maar naar de bootfoto's en je begrijpt het wel. De rondvaart maakte indruk. Hoe groot kan het verschil zijn. Op weg naar onze uitstap bedelaars langs de straten en dan terecht komen in een wereld van overdreven decadente luxe. Koppels die mansions (zie foto's) kopen en laten neerzetten om er één maand per jaar te verblijven. Jachten groter dan huizen. We hadden ogen tekort. Wel de moeite waard om eens gezien te hebben en weer te beseffe waarom we toch best eens gaan deelnemen aan euromillions.

Na onze boottocht zetten we richting Jupiter om daar vanuit een oude vuurtoren te kunnen genieten van een prachtig zicht over de baai maar dan was buiten Wal-Mart gerekend. Dringend nood aan fris drinken en koelbox besloten we eerst onze voorraad in te slagen. Geen goed idee. Tijd uit oog verloren en kwartier te laat om de toren nog op te mogen. Jammer.

Dan richting hotel gereden om nog te genieten van een frisse duik. Waar het hotel vanmorgen nog tegenviel was het nu het tegenovergestelde. Gelijkvloers, auto voor de deur, propere kamer, twee zwembaden, ...

nu rusten en morgen naar het Kennedy Space center.

Grts

Aankomst in Miami

Wat een lange dag gisteren. S morgens om half acht nest uit om om half zes snachts toe te komen.

We namen eerst een vlucht in een piepklein vliegtuigje van Liberia waar Ryanair nog luxe tegen was. Als me zeiden dat het eéntje met afstandbediening was had ik het nog geloofd.

Om half drie waren we dan in Madrid was we een treintje moesten nemen naar een ander deel in de luchthaven. We hadden hier nog net de tijd om iets te smullen alvorens de grote oversteek te maken. Ons lekker volgepropt niet doorhebbend dat we onmiddellijk na opstijgen onze avondmaaltijd kregen. Het vliegtuig was gelukkig wel een stuk aangenamer. Meer ruimte en luxe. Jammer dat de slaap maar niet kwam.

Om kwart na twee Belgische tijd zijn we geland en na een wandeling van half uur met combinatie treintje vonden we onze huurauto. We mochten kiezen uit een rij auto's en Monique koos voor een Ford focus. Nostalgie naar vroeger. Wie zal het zeggen maar Nissan werd het niet.

Dan wouden we onze gps instellen en zo snel mogelijk ons bedje in. Heb ik mezelf daar effe vervloekt. Hebben we een gps mee met een kaart van Europa ipv Amerika. Maar ja. Ik had het maar vooraf moeten controleren. Op zoek naar huur gps dus maar dat verliep vlot.

Vervolgens richting hotel dat op een mile afstand van luchthaven lag en ik ben er geraakt binnen de 5 mile dus viel nog mee.

Na een welverdiende rust kan morgen onze vakantie echt starten.